MSI به‌تازگی از یک مادربرد خوش‌قیمت برای پلتفرم AM5 رونمایی کرده است. مادربرد PRO B650-A WIFI یکی از محصولات برجسته این شرکت به شمار می‌آید که از پردازنده‌های AM5 و حافظه رم DDR5 بهره می‌برد و از PCI-Express 4.0 پشتیبانی می‌کند. در ادامه، به مشخصات مادربرد جدید MSI خواهیم پرداخت.

معرفی مادربرد PRO B650-A WIFI

مادربرد PRO B650-A WIFI یک میان‌رده برای پلتفرم AM5 بوده که در دسته محصولات پرو این شرکت قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش TechPowerUp، این مادربرد در فرم فاکتور ATX ساخته شده و از یک برد PCB شش‌لایه بهره می‌برد. همچنین، سرتاسر این مادربرد، از جمله اسلات‌های M.2، با هیت‌سینک‌های آلومینیومی پوشانده شده است. مادربرد جدید MSI به یک کانکتور 24 پین ATX مجهز شده و از دو کانکتور 8 پین برای تأمین انرژی پردازنده بهره می‌برد.

مشخصات  این مادربرد

ماژول VRM با آرایش 14+2+1 فاز، به‌راحتی از پس پردازنده‌های 170 واتی Ryzen 9 برمی‌آید. این مادربرد دارای چهار اسلات DDR5 DIMM، یک اسلات PCI-Express 4.0 x16، و دو درگاه M.2 NVMe Gen 4 است. در بخش صوتی، مادربرد PRO B650-A WIFI از تراشه صوتی Realtek ALC4080 بهره می‌برد.

درگاه‌ها و اتصالات

روی پنل پشتی این مادربرد، یک درگاه USB 3.2 Gen 2×2 Type-C با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه، سه پورت USB 3.2 Gen 2 نوع A با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و چهار پورت USB 3.2 Gen 1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه قرار دارد.

همچنین، تعدادی درگاه USB 3.2 و USB 2.0 روی برد این مادربرد وجود دارد. درگاه‌های HDMI و DisplayPort نیز روی قاب پشتی این مادربرد مشاهده می‌شود.

شبکه و اتصال بی‌سیم

در بخش اتصالات، مادربرد “PRO ” دارای یک درگاه شبکه 2.5 گیگابایتی، اتصال بی‌سیم Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 است. علاوه بر سه اسلات M.2 Gen 4، چهار پورت SATA با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه نیز ارائه می‌شود.

هنوز MSI درباره زمان عرضه و قیمت این محصول اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود این مادربرد  با قیمتی مناسب و رقابتی روانه بازار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *